Monday, February 3, 2014

DIY inspiration: paper beads tutorials and mood boards - Basteln mit Zeitschriften


Today I have a list of paper beads tutorial links for you. Paper beads are a wonderfully easy DIY project which kids love too. Just scroll if you look for these tutorials. 

This weekend I took the newest Vogue I have, picked pages, motives and color combos I loved the best and worked with them. And this ist what I created out of the collection of the pages: 
Two mood boards with light blue and green colored shades mixes with orange and yellow. – I especially loved the hairdo of two models with cute bows in short cut hair. So I just HAD to put them on my boards.
But first of all I wanted to make some DIY paper beads - my very first ones. And so I made some (woo-hoo!). Their shape is not so artificially but the colors of the scraps I've chosen for them are gorgeous and I think I will make some bracelets out of them... 
Perhaps the pictures of my work are a inspiration for the paper crafters among you. Tutorials are listed below. 
>> Enjoy! <<



DIY paper beads tutorials:

If you want to know how to make easy DIY paper beads look at one of these tutorials (or just have a look at all of them ;-): 

This paper jewelry also is a cute paper craft projects for kids.
I gave some of the paper beads a coat with clear nail varnish. So they will last longer and are a little bit glossier.

––––––––––––––––––––––––––––––––––– ✽

Hallo liebe Besucher von MeinLilaPark! Heute habe ich einmal etwas ganz anderes für euch: Bastelinspirationen und Links zu Anleitungen für selbst gemachte Papierperlen.
Dieses Wochenende habe ich mir die Vogue vorgenommen, die Seiten, Farben und Motive, die mir am besten gefielen ausgeschnitten und damit gearbeitet. 

Weil mir eine eine Kurzhaarfrisur mit niedlicher Schleife besonders auffiel und gefiel, habe ich mit diesen Ausschnitten und anderen ein Mood Board für mich gemacht. 

Für diejenigen unter euch, die sich fragen: "Was ist ein Mood Board?"  hier meine Erklärung: Ein Mood Board ist eine Collage von Bildern, Dingen und Farben, die zusammen eine Stimmung und Inspiration vermitteln, die man festhalten und mit der mit der man weiterarbeiten möchte, die aber umständlicher in Worte zu fassen wäre.
Eigentlich wollte ich aber DIY Papierperlen machen und habe das dann auch getan. Und zwar verschiedenen Sorten. Diejenigen, die zu meinem hellblau-türkis-weißen Mood Board passten habe ich oben auch noch fotografiert.
Papierperlen sind einfach zu machen. Mit einer Schicht durchsichtigen Nagellack drauf, sind sie haltbarer und glänzen schön. Ein tolles Bastelprojekt auch für Kinder! Oben habe ich für diejenigen unter euch, die sich dafür interessieren, Links zu Anleitungen gesammelt. Viel Spaß!

2 comments:

  1. Interesting,
    Thank you for this idea,
    Love Christine in Italy xx

    ReplyDelete